Thoughts of the curriculum of degree course in accounting science

  • Maria de Lourdes dos Santos Antunes Universidad Federal Fluminense
Keywords: Accounting, Curriculum, Complementary activities, Educational and professional context

Abstract

The  present  study  aims  to  evaluate  the  role  of Complementary  Activities  in  the  curricular  change process  of  the  Accounting  Sciences  course  of  the Federal   Fluminense   University.   For   that,   the educational  and  professional  context  in  which  the Complementary  Activities  are  developed  and  their unfolding in the academic curriculum is presented, based  on  the  discussion,  analysis  of  data  and results   presented   in   the   research   with   110 students, through closed questionnaires and semi-structured  interviews,  and  in  which  the  authors presented   here,   have   to   refer   us   on   such investigation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maria de Lourdes dos Santos Antunes, Universidad Federal Fluminense
  • Doctora en Ciencias de la Educación. Universidad Nacional de Rosario. Argentina
  • Profesora Asistente del Departamento de Contabilidad de la Facultad de Administración y Ciencias Contables de la Universidad Federal Fluminense (UFF)
  • Fue Jefe de Coordinación del Presupuesto de la Pro Rectoría de Planeamiento de la UFF
  • Autora y expositora en congresos nacionales e internacionales

References

BISQUERRA, R. (1989): Métodos de Investigación Educativa - Guia Prática. Barcelona.

CASTELLS, Manuel (1999): A sociedade em Rede: A Era da Informação - Economia, Sociedade e Cultura – Vol. I. São Paulo: Paz e Terra.

DIAZ VILLA, Mario e Calle, Santiago (2003): Nueva Lectura sobre la flexibilidad. Documento de trabajo. Diplomado Flexibilidad Curricular en Educación Superior. México: São Luis de Potosi, UASLP e CXXI, Febrero 2004.

JOHNSON, R. & Onwuegbuzie, A. (2004): Mixed Methods Research: A Research paradigm whose time has come. Educational Research, vol. 33, nº 7, págs. 14-26.

KOUNROUZAN, Márcia Covaciuc (2010). O Papel Profissional do Contador. Disponível em: http://www.oswaldocruz.br/download/artigos/social17.pdf. Acessado em 17 de outubro de 2011.

KROSTCH, P. (2004) Educación Superior y Reformas Comparadas. Bernal: Universidad Nacional de Quilmes Ediciones.

LLOMOVATTE, S. (Org.) (2006) La vinculación Universidad-Empresa - Miradas Críticas desde la universidad pública. Buenos Aires: Miño y Davila Editores, Laboratorio de Políticas Púbicas.

MORELLI, Silvia (2010) El Curriculum Universitário – Entre la Política y la Academia las Demandas y las Reformas. Rosario: Laborde Editor.

POPKEWITZ, T. (1994) Sociología Política de las Reformas Educativas. Madrid: Morata.

SANTOS, C. S.; Galindo, S. R.; Bruni, A. L. O.; Junior, C. V. de C.; Silva, S. Ch. M,; Paixão, R. B. (2010): Um Estudo no Brasil sobre Futuro da Profissão Contábil.

SHULMAN, L. (1981): Disciplines of Inquiry in Education: An overview. Educational Researcher, 10 (6), 5-12

Published
2018-06-27
How to Cite
dos Santos Antunes, M. de L. (2018). Thoughts of the curriculum of degree course in accounting science. Contabilidad Y Auditoría, (47), 15. Retrieved from https://www.ojs.econ.uba.ar/index.php/Contyaudit/article/view/1114